Word of Mouth Marketing

Monday, June 11, 2007

Neden Ürününüzü HerkeseTanıtmaya Uğraşıyorsunuz ?


''Eski kural şöyleydi:
GÜVENİLİR, TANIDIK BİR ÜRÜN YARATIN VE BUNA GENİŞ ÇAPLI BİR
PAZARLAMA KAMPANYASI İLAVE EDİN

Yeni kural ise şöyle :
DOĞRU İNSANLARIN ARAYIP BULABİLECEĞİ FARKLI VE ÇARPICI
ÜRÜNLER YARATIN

Dünün pazarlamacısı ulaşabildiği insan sayısını değer kabul ederdi. Hedefi, çan eğrisinin orta bölümünün en üstüydü. Kitle pazarlamacılığı geleneksel olarak erken ve geç çoğunluğu hedef olarak alır, çünkü bu grup en kalabalık olandır. Ama artık çoğu piyasada bir grubun değeri hacmiyle değil, etkisiyle ilgilidir. Bu tip bir pazarda, örneğin, hemen benimseyenler çan eğrisinin kalan kısmını yüksek derecede etkilemektedir. Dolayısıyla paranızı başkalarını ikna etmek için boş yere reklama harcamak yerine, bu grubu inandırmak, sizin için çok daha değerlidir.''
Nedenwom :Womm yöntemlerinde mesajınız herkese anlatılmaya uğraşılmaz. Womm kendinizi yormanızı , zaman kaybetmenizi , paranızı israf etmenizi önler. Womm akıllıcadır . Hedef kitlenizin örnek aldığı kişilere ulaşmaya ve mesajınızı anlatmaya çalışır . Womm yöntemleri erken çoğunluk , geç çoğunluk ve geç kalanlar gruplarındaki insanlarla değil , yenilikçiler ve hemen benimsiyenler gruplarındaki insanlarla ilgilenir, kaynakları israf etmez .
Kaynak : Seth Godin Morinek

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


 

View My Stats