Word of Mouth Marketing

Wednesday, May 02, 2007

Womm un Yaygınlaştırılması Konusundaki Çalışmalarımda Yaşadıklarımı Özet Olarak Sizlerle Paylaşmak İstiyorum


Eskişehir’deki ’ Kampüste Marketing ’ konferasına womm konusunda konuşmacı olarak katılma isteğim , programa geç bir zamanda başvuruğum söylenerek kabul edilmedi. Ve womm sunumunu Alper Akcan yaptı . Benim 2 yıldır sadece bu konu üzerinde çalışıyor olmama rağmen , yine programı düzenleyenler Alper Akcan'ı seçtiler.
Konferansın düzenleyici ekibinde Project House dan Cüneyt Devrim olduğunu gördüm . Project House’ un tanıdığım yöneticilerinden Serhat Akkılıç’a katılım için mail yolladım.Kendisinin konferans ile ilgili olmadığını bildirdi.
Daha önce de Mediacatin düzenlediği Womm konferansına katılmak istediğimde , konferansın sorumlusu Pırıl Kadıbeşigil ,’Program % 90 oranında hazır , bu nedenle sizi programa alamayız’ demişti .
Ben Pırıl Hanım’dan ' En azından web sitemin yada blogumun linkini konferansın web sayfasında gösterir misininiz ? ‘ diye ricada bulundum .Buna da sayfamın page rankı düşük olduğu gerekçesi ile izin verilmedi .
‘Eğitimi bir stüdyoda anlatayım ,çekilen görüntüleri dvdye alayım ,eğitimin videosunu konferansa katılan dinleyicilere dağıtayım ‘dedim . Pırıl hanım buna da izin vermedi.
Mediacat’in yöneticisi Pelin Özkan’ a ‘Womm konusunda konferans sonrası bir eğitim talebi olursa , benim bu konuda sorumluluk alabilceğimi ve eğitim vermek istediğimi ‘ söyledim . Sonuçta 3 yabancı konuk gittiğinde konferansa katılanlar nasıl womm yapacakları konusunda desteğe ihtiyaç duyabilirlerdi ve ben 2 seneden fazla bir süredir sadece womm odaklı olarak çalışmalarımı sürdüren bir insandım ,üstüne üstlük İstanbul’da yaşıyordum . Kendisi' Bu konuda birşeyler yapmak için P&G’nin womm projesinin bitmesini beklediklerini ve bu tür bir ihtiyaçlarının olmadığını ' söyledi.
Konferanstan sonra Mediacat’e rakip Marketing Türkiye’yi aradım .Dilerseniz ben Womm konusunda sizin müşterilerinize eğitim verebilirim’ dedim . Onlarda bu konuda hali hazırda kendilerinin bir kişi ile iletişim içinde olduklarını, onu değerlendirmek istediklerini ‘ söylediler .Yetkili kişi womm ile ilgili kişi ile konuştuktan sonra bana döneceğini söyledi , ama hem dönmedi hem de ikinci defa aramama rağmen bana net bir yanıt vermedi.
Eğitişim Kariyer Enstitüsü’nün ' Marketing Being Genius ' isimli ‘ pazarlama eğitimine dahil oldum. Ancak daha sonra eğitime çağrılmadım .Eğitişimin ortaklarından Rıdvan beyle de görüştük konuyu .Oda herkesin bildiği belli başlı markalarda veya çokuluslu şirketlerde çalışanların etkili olduğunu , eğitim alacak insanların cv ye ve eğitimi verecek insanların markasının pazarlama alanında tanınmış markalardan biri olmasına dikkat ettiklerini söyledi . Oradan da insanlara ulaşma imkanı bulamıyorum
Web siteme eğitim başvurusu yapabileceğiniz bir bölüm var. Ama henüz etkin olarak kullanılmıyor
Bloguma 70. womm örneğini yazıyorum ama hala yazılan toplam yorum sayısı 10 u geçmiş değil .

Bu sıkıntılı süreçte bana link veren Zeynep Özata , Ardakutsal , Pazarlamaca bloggerlarını asla unutmayacağım .Eğitişim'den Yeliz Kum'a , Boğaziçi Üniversitesi İşletme Bölümü’nden Gülden Asugman’a ,Teknik olarak yardımları nedeniyle Arda Kutsal ve Arzu Cihangir e yardımlarından ötürü teşekkürü bir borç bilirim .
Womm konusundaki 70. yazımı kendi durumumu anlatmak için yazıyorum . 69 mesajı yazmaya zaman ayırarak sizlerin wommu inanmasını sağlamak benden , benim kendim için yazdığı bir mesajı okumak sizden olsun, saolun .sizleri seviyorum , yorum bırakmasanızda , ziyaretiniz bile benim icin mutluluk arkadaşlar .Vaktinizin az olduğunu ve yapacak çok işiniz olduğunu biliyorum .Sağlık olsun Allah gönül zenginliği versin cümlemize .

Hüseyin'in eleştirisi ile yardim ve tavsiye talebimi siliyorum .Sadece womm un yaygınlaştırılması amacıyla çıktığım yolculukta , içinde bulundugum son durumu sizlerle paylaşma isteği olarak değiştiriyorum . Aşağıdaki istek iptal :)
(İptal ettim : Sizce ne yapmam gerekli ? İnsanlara erişebilmek ,wommu anlatabilmek ve wommu uygulayarak başarılı olmanızı sağlayabilmek için )




Labels: ,

1 Comments:

  • İhsan selam,
    Womm konusunda bu kadar heyecanlı bir şekilde çalışıyor olman çok güzel. Bence çalışmalarını paylaşmak ve anlatmak için üretmeye,yazmaya ve kendini anlatmaya devam etmen gerekir. Zamanla daha geniş kitlelere fikirlerini anlatmaya başladığını göreceksin.
    Womm konusunda kendini geliştirecek çok sayıda uzmana ihtiyacımız var...

    Cüneyt Devrim

    By Blogger Cüneyt T. Devrim, at 11:51 AM  

Post a Comment

<< Home


 

View My Stats