Word of Mouth Marketing

Monday, May 21, 2007

Seçenek Özgürlüğü Mü , Seçenek Zulmü mü ?

Bugünkü çağda sahip olduğumuz seçenek sayısı çok fazla : 285 çerez türü, 230 farklı sabun ,100lerce cep telefonu ,hazır çorba hazır tatlı ve makarna , 110 farklı tv modeli (lcd ,dvd, tüp..),

Neden Seçenekler İnsanları Mutsuz Eder ?
1.Pişmanlık : Seçenekler insanları pişmanlık duygusu verir .Seçmedikleri alternatifler için pişman olacağı hissi yaratır .İnsanın alternatifler içinde bir tanesini seçmekle kaybedecekleri (yani fırsat maliyeti) artar , bu da insanı kararsızlığa yöneltir. Yada temel düzeyde beklentilerini karşılayacak basit alternatiflare . Çok fazla seçeneğe sahip olmak , aradığını daha kolay bulacağını sanan insanı ilkin mutlu ederken , seçenekler arasında yaşanan kararsızlık nedenliyle, bir süre sonra kendini daha kötü hissetmesi ile sonlanır .Seçenek bolluğu insanlarda hatalı bir karar verme endişesi doğuru. Bu da kişiyi kararsızlığa götürür .

2. Fırsat Maliyeti : Karşı tarafa ne kadar fazla adette teklif sunarsan , herbiri o kadar daha az çekici görünecektir.

3.Beklentilerin Artışı : Seçenekler neden insanları mutsuz eder ? : O anki seçimi dışında kalan , sahip olamadığı ve erişemeyeceği alternatiflerin farketmek kişiyi üzer . İster istemez kişinin beklentileri artar . İmkanlarının yettiği alternatife karşı bir isteksizlik ilgisizlik başlar .( Kendinizden hesap edin .Etrafta bu kadar çok güzel kız görmemiş olsaydınız , beklentileriniz bu kadar yükselir miydi ? Tanıdığınız çirkin kızlara şimdikinden daha yakın , sıcak , ilgili davranmaz mıydınız ? Yada 2007 model bir Mini Cooper ı , bir Peugot 307yi , bir Wolkswagen Golf'u duymamış görmemiş bilmemiş olsaydınız, 97 model eski bir Brodway almak için bu kadar düşünürmüydünüz ? ) Ders : Tatmin olup olmamanın kriteri yaşanan tecrübenin beklentileri karşılayıp karşılamamasıdır .

4.Kendini sorumlu tutmak ve suçlamak : Seçeneklerin sayısı arttıkça , alıcının alım yönünde bir karar vererek seçim yapma olasılığı azalır .Seçenekler arttıkça memnuniyette azalır . ( Hiç bir kıyafet yada ayakkabı aldıktan hemen sonra , aynısını çok daha ucuza bulduğunuz yada istediğinize çok daha yakın modelde ( renk yada bedende olabilir ) başka bir alternatife rastlayıp , üzülerek tüh kahretsin dediğiniz olmadı mı ? Dahası bu deneyimden sonra , satın aldığınız herşeyde , buna benzer bir endişe yaşamadınız mı ? )
Schwartın Diğer Yazısı

Bu kadar çok seçeneğin klasik yöntemlerle kendini tanıtmaya çalışması nedeniyle , mass medya etkinliğini yitirmeye başlamıştır. Biz sizlere sürekli olarak , artık mecralardan yaptığınız reklamlara dayalı satış tahminlerinize dikkat edin diyor , womm uygulamaları ilede bu çalışmaları desteklemeniz gerektiğini söylüyoruz.

Sizce womm dışındaki konuları ayrı bir blogdamı sizlerle paylaşmalıyım yoksa nedenwom.blogspot.com içinde mi yayınlamalıyım ? Ayrı blogda açarsam bunu duyurmak , tanıtmak , algılanmasını sağlamak , trafik çekmek zor olacak . Burada yayınlarsam da diğer womm yazıları ile karışacak womm in ne olduğu ile ilgili mesaj verebilme gücüm azalacak . Bu konudaki fikirlerinizi öğrenmek beni mutlu edecek.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


 

View My Stats