Seçenek Özgürlüğü Mü , Seçenek Zulmü mü ?
Bugünkü çağda sahip olduğumuz seçenek sayısı çok fazla : 285 çerez türü, 230 farklı sabun ,100lerce cep telefonu ,hazır çorba hazır tatlı ve makarna , 110 farklı tv modeli (lcd ,dvd, tüp..),
2. Fırsat Maliyeti : Karşı tarafa ne kadar fazla adette teklif sunarsan , herbiri o kadar daha az çekici görünecektir.
3.Beklentilerin Artışı : Seçenekler neden insanları mutsuz eder ? : O anki seçimi dışında kalan , sahip olamadığı ve erişemeyeceği alternatiflerin farketmek kişiyi üzer . İster istemez kişinin beklentileri artar . İmkanlarının yettiği alternatife karşı bir isteksizlik ilgisizlik başlar .( Kendinizden hesap edin .Etrafta bu kadar çok güzel kız görmemiş olsaydınız , beklentileriniz bu kadar yükselir miydi ? Tanıdığınız çirkin kızlara şimdikinden daha yakın , sıcak , ilgili davranmaz mıydınız ? Yada 2007 model bir Mini Cooper ı , bir Peugot 307yi , bir Wolkswagen Golf'u duymamış görmemiş bilmemiş olsaydınız, 97 model eski bir Brodway almak için bu kadar düşünürmüydünüz ? ) Ders : Tatmin olup olmamanın kriteri yaşanan tecrübenin beklentileri karşılayıp karşılamamasıdır .
4.Kendini sorumlu tutmak ve suçlamak : Seçeneklerin sayısı arttıkça , alıcının alım yönünde bir karar vererek seçim yapma olasılığı azalır .Seçenekler arttıkça memnuniyette azalır . ( Hiç bir kıyafet yada ayakkabı aldıktan hemen sonra , aynısını çok daha ucuza bulduğunuz yada istediğinize çok daha yakın modelde ( renk yada bedende olabilir ) başka bir alternatife rastlayıp , üzülerek tüh kahretsin dediğiniz olmadı mı ? Dahası bu deneyimden sonra , satın aldığınız herşeyde , buna benzer bir endişe yaşamadınız mı ? )
Schwartın Diğer Yazısı
Bu kadar çok seçeneğin klasik yöntemlerle kendini tanıtmaya çalışması nedeniyle , mass medya etkinliğini yitirmeye başlamıştır. Biz sizlere sürekli olarak , artık mecralardan yaptığınız reklamlara dayalı satış tahminlerinize dikkat edin diyor , womm uygulamaları ilede bu çalışmaları desteklemeniz gerektiğini söylüyoruz.
Sizce womm dışındaki konuları ayrı bir blogdamı sizlerle paylaşmalıyım yoksa nedenwom.blogspot.com içinde mi yayınlamalıyım ? Ayrı blogda açarsam bunu duyurmak , tanıtmak , algılanmasını sağlamak , trafik çekmek zor olacak . Burada yayınlarsam da diğer womm yazıları ile karışacak womm in ne olduğu ile ilgili mesaj verebilme gücüm azalacak . Bu konudaki fikirlerinizi öğrenmek beni mutlu edecek.
Neden Seçenekler İnsanları Mutsuz Eder ?
1.Pişmanlık : Seçenekler insanları pişmanlık duygusu verir .Seçmedikleri alternatifler için pişman olacağı hissi yaratır .İnsanın alternatifler içinde bir tanesini seçmekle kaybedecekleri (yani fırsat maliyeti) artar , bu da insanı kararsızlığa yöneltir. Yada temel düzeyde beklentilerini karşılayacak basit alternatiflare . Çok fazla seçeneğe sahip olmak , aradığını daha kolay bulacağını sanan insanı ilkin mutlu ederken , seçenekler arasında yaşanan kararsızlık nedenliyle, bir süre sonra kendini daha kötü hissetmesi ile sonlanır .Seçenek bolluğu insanlarda hatalı bir karar verme endişesi doğuru. Bu da kişiyi kararsızlığa götürür .2. Fırsat Maliyeti : Karşı tarafa ne kadar fazla adette teklif sunarsan , herbiri o kadar daha az çekici görünecektir.
3.Beklentilerin Artışı : Seçenekler neden insanları mutsuz eder ? : O anki seçimi dışında kalan , sahip olamadığı ve erişemeyeceği alternatiflerin farketmek kişiyi üzer . İster istemez kişinin beklentileri artar . İmkanlarının yettiği alternatife karşı bir isteksizlik ilgisizlik başlar .( Kendinizden hesap edin .Etrafta bu kadar çok güzel kız görmemiş olsaydınız , beklentileriniz bu kadar yükselir miydi ? Tanıdığınız çirkin kızlara şimdikinden daha yakın , sıcak , ilgili davranmaz mıydınız ? Yada 2007 model bir Mini Cooper ı , bir Peugot 307yi , bir Wolkswagen Golf'u duymamış görmemiş bilmemiş olsaydınız, 97 model eski bir Brodway almak için bu kadar düşünürmüydünüz ? ) Ders : Tatmin olup olmamanın kriteri yaşanan tecrübenin beklentileri karşılayıp karşılamamasıdır .
4.Kendini sorumlu tutmak ve suçlamak : Seçeneklerin sayısı arttıkça , alıcının alım yönünde bir karar vererek seçim yapma olasılığı azalır .Seçenekler arttıkça memnuniyette azalır . ( Hiç bir kıyafet yada ayakkabı aldıktan hemen sonra , aynısını çok daha ucuza bulduğunuz yada istediğinize çok daha yakın modelde ( renk yada bedende olabilir ) başka bir alternatife rastlayıp , üzülerek tüh kahretsin dediğiniz olmadı mı ? Dahası bu deneyimden sonra , satın aldığınız herşeyde , buna benzer bir endişe yaşamadınız mı ? )
Schwartın Diğer Yazısı
Bu kadar çok seçeneğin klasik yöntemlerle kendini tanıtmaya çalışması nedeniyle , mass medya etkinliğini yitirmeye başlamıştır. Biz sizlere sürekli olarak , artık mecralardan yaptığınız reklamlara dayalı satış tahminlerinize dikkat edin diyor , womm uygulamaları ilede bu çalışmaları desteklemeniz gerektiğini söylüyoruz.
Sizce womm dışındaki konuları ayrı bir blogdamı sizlerle paylaşmalıyım yoksa nedenwom.blogspot.com içinde mi yayınlamalıyım ? Ayrı blogda açarsam bunu duyurmak , tanıtmak , algılanmasını sağlamak , trafik çekmek zor olacak . Burada yayınlarsam da diğer womm yazıları ile karışacak womm in ne olduğu ile ilgili mesaj verebilme gücüm azalacak . Bu konudaki fikirlerinizi öğrenmek beni mutlu edecek.
Labels: Community Marketing, Nedenwom ;
0 Comments:
Post a Comment
<< Home