Word of Mouth Marketing

Monday, May 14, 2007

Bilgi Eksikliği , Korku , Riskten kaçınma , Bilinmeyeni Denemeye Karşı İsteksizlik , Düşük Satışlar

Çözüm : Womm

Robin Sharma şöyle diyor :

Hayatta hayal ettiğimiz “değişiklikleri” yapmamıza engel olan dört faktör var:

- Korku: Bilinenin bilinmeyene olan üstünlüğü. Korktuğun şey neyse, artık korkmayana kadar onun üstüne git.(Womm sayesinde markanız ürününüz ve siz bilinir hale geliyorsunuz. Tüketiciler sizi risksiz olarak algılamaya başlıyor , çünkü sizin hakkında birşeyler duymuş olmak size güvenebileceklerini düşünmelerini sağlıyor .Müşteri aklında sizden zarar gelmeyeceği ile ilgili bir hikaye uydurma şansı buluyor .Bu da tüketicinin markanızı ve ürününüzü denemeye cesaret edecek gücü kendinde bulması anlamına geliyor .

- Başarısızlık: Başarısız olmak istemediğimiz için denemeye dahi kalkışmamak. Oysa en büyük başarısızlık denemeyi başaramamak.( İnsanlar olumsuz deneyimler yaşamaktan ve risk almakan nefret ederler .Çünkü genlerinde binlerce yıldır atalarının geçmişte aldıkları riskler sonucu yaşadıkları talihsiz ve kötü sonuçlara yol açmış durumlar yazılıdır. Bu nedenle kendileri için daha az değer vadetse , daha fazla ücret gerektirse dahi bildikleri tanıdıkları alternatiflerle , isteklerini ve ihtiyaçlarını giderirler. Bu da bir bakıma markaları neden seçtiğimizi hatırlatıyor bize. )

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


 

View My Stats