Word of Mouth Marketing

Friday, May 18, 2007

İletişimde Monolog Diyaloğa Dönüşüyor


İşte burada pazarlama iletişimin modern halini görüyorsunuz .Tek yönlü klasik pazarlama araçları monolog şeklindedir . Modern araçlar ise dialog ve etkileşimi esas alır .

Artık pazarlama iletişimi iki yönlü . Alıcı taraf yani müşteri sizinle iletişim kurmak istiyor. Yeri geliyor sizin yeni ürünlerinizin tasarımlarına katılıyor ,yeri geliyor sizin şirket blogunuza yazdığı yazılarla sizi yönlendiriyor, yada kuracağınız deneyim paylaşım siteleri sayesinde kendi fikrini hem sizinle hemde diğer müşterilerle paylaşıyor.

Siz müşterinize verdiğiniz mutluluğu başkaları ile paylaşabilmesini kolaylaştırmalısınız , yada müşteriyi kızdırıp incittiyseniz bu duygusunu herkesle paylaşabileceği ortamlar yaratmalısınız .Bence müşteri ile olan ilişkinizi , onun hislerine duyarsız kalarak riske atıyorsunuz . Ülkemizde hala şirket bloglarına insanlar olumsuz şeyler yazarlarsa ne yaparız korkusu var .Bu nedenle firmalar müşterilerin yorumlarından ve düşüncelerinden inanılmaz derecede korkuyorlar .
Umarım bir gün fikirleri değişir.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


 

View My Stats