Word of Mouth Marketing

Thursday, March 11, 2010

Oyun Bitti


Aşağıda görüşlerine önem verdiğim iki pazarlama profesyonelinin yazıları var.Özelikle klasik pazarlama araç ve yöntemlerinde sona gelindiğini gösteren yorumlar bunlar.Artık olaylara farklı bir gözle bakmaya başlamak gerekecek. Bu süreçte bizler içinde bulunduğumuz firmalar için elimizden geleni yapacak ve para ve zaman kaybına yol açacak pazarlama yöntemlerle vakit kaybetmelerini önleyeceğiz.



Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni - Günseli Özen OCAKOĞLU

Peki, bu çok konuşulan yeni normal nedir?

Sektörde bir şeyler oluyor. Her bir yandan atama, transfer ve ayrılık mesajları düşüyor ekranıma. Hareket tek bir yana doğru da değil. Hani bir reklamverene kapağı atsak da rahat etsek mantığında bir akış değil bu. Ajanstan ajansa, ajanstan reklamverene, reklamverenden ajansa sürekli kaymalar görüyorum. Ne oluyor diye dikkat kesilince de bu hareketin gerisinde bazen işgörenin bazen de işverenin yaptığı ya da yaptırdığı işten memnuniyetsizliğini görüyorum. Burada da kıstas performans değil. Tarafların beklentisi ise farklı: İşgören kendini daha çok ortaya koyabilecek özgür ortamlar arıyor. İşveren ise yenidünya düzeninde yeni fikirler üretecek çalışanlar.
Yine aynı kategoriden bir gelişme daha; aklı pazarlamaya yatkın yönetimlerin dışarıdan destek almak için bir danışmanla çalışma isteklerinin giderek artması. Bu arada gün geçmiyor ki bir “patron” arayıp da “bize yeni normale ayak uyduracak bir pazarlama yöneticisi önerin” demesin. Bazen düşünüyorum da insan kaynağı danışmanlığı mı yapsak? Hal ve gidişat bu hareketli dönemin daha uzun süre devam edeceğini gösteriyor.

Doğuş Holding Kurumsal İletişim Genel Müdürü
Dışarıdan bir göz olarak, şu an sektörü nasıl görüyorsunuz?

Ben bu sektörü çok iyi bildiğimi düşünüyorum ve her tarafıyla hâlâ bir şekilde içindeyim. Hem işim gereği hem de çok uzun süredir süren ilişkilerim ve yaşadıklarım gereği... Reklam ajansı kısmına bakarsak; orada çok net gözüken bir konu var: Maalesef reklam ajansıyla reklamveren arasındaki saygınlık ve güven unsuru kayboldu. Bunun birçok nedeni var. Ancak en büyük sebebin paranın kıymetlenmesi, reklamverenin parayla hesap sorar hâle gelmesi, komisyonları sorgulamaya başlaması ve birtakım farklı deneyimlerin bu sektörü boynuzladığını düşünüyorum. Şu an hayat da değişti. Eskiden müşterinin bu kadar pazarlama ve iletişim bilinci yoktu. Şimdi bu konularla ilgili eğitim veren okullar var. Pazarlama konusunda çok gelişti insanlar ve özellikleri de arttı.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


 

View My Stats