Word of Mouth Marketing

Monday, February 02, 2009

Womm Tartışmasız Lider


ZenithOptimedia, 34 ülkede, 4.000'den fazla marka ve 126 ürün/hizmet kategorisi için gerçekleştirdiği anket sonuçlarını yayınladı:

84 puanla, satın alma eylemine en çok aile ve dost tavsiyeleri yol açıyor.
WOMM'u TV reklamları 69, Internet aramaları ise 67 puanla takip ederken, dergi ilanları 60, gazete ilanları 55, açıkhava ilanları 45, radyo spotları 42, Internet bannerları ise 41 puan almış.
Internet aramalarını da eş-dost tavsiyesi gibi 3. kişi tavsiyeleri kategorisine soktuğumuzda, WOMM'un satın alma eyleminde etkisi açık ara önde görünüyor.

Hal böyle olsa da, WOMM'un halihazırda markalar tarafından en az kontrol edilebilir araç olduğu varsayılarak tahtta hala TV'nin oturduğu söylenebilir.

6 Comments:

  • Acaba yurtdışında Womm kullanarak reklam yapanlar var mı? Varsa nasıl organize ediyorlar bunu?

    By Blogger Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com, at 11:26 PM  

  • Elbette var .Özellikle Amerika ve İngiltere womm çalışmalarının merkezi konumunda . Womm yapmanın 20 değişik yöntemi var. Bunlardan bazıları söylenti yoluyla womm , topluluk oluşturma, tavsiye yoluyla pazarlama ,deneyim paylaşımı ...
    Nasıl organize edildiğini sormuşssunuz .5 adımlık bir süreci var . Anlaması da çok basit. Ben bunların eğitimini veriyorum birebir .Eğer womm'a gerçekten inanırsanız iletişim kurabilirsiniz .

    By Blogger dogru meslek, at 3:17 AM  

  • Ben ancak "reklam yapan" kısmını teşkil edebilirim, reklam veren değil...

    By Blogger Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com, at 8:57 AM  

  • Anladım
    Kolay gelsin
    Başarılar dilerim

    By Blogger dogru meslek, at 3:36 PM  

  • Bende yüksek lisans tezim için wommla ilgili bir araştıma yaptım otomobil satın alım kararkarı üzerine hakikaten wommun etkisi görülüyo ama birebir değil bazı noktalarda sorun var. Tam olarak ölçemiyoruz. womm ölçüm sorunu ortadan kalktığında etkisini cümle alemin kabuledeceği bir yöntemdir.

    By Blogger niyazigumus, at 2:11 AM  

  • Womm ölçülmez arkadaşlar. Yeni pazarlama anlayışında Kontrol denetim , ölçüm , sayı , puan , matematik, hesap kitap, rüşvet, para pul, yok.

    Ölçülebilir bir pazarlama aracı istiyorsanız yapılan yatırıma ,harcanan paraya ve emeğe karşın satışa veya ilişki kurmaya olan etkisi çok az olan olan onlarca pazarlama yöntemi bulabilirsiniz. Womm gönül işidir, tutkunun heyecanın, öfkenin paylaşımıdır.Womm ait olma duygusunun tatmin edilmesi, womm insanların yanlızlıklarından kurtulma çabası , womm pasif ve edilgen insanın adam yerine konduğunu hissetmesidir. Wommu firmalar yapamaz sadece başlatabilir. Wommu firmalar kontrol edemez, tüketiciler kontrol eder. Bu kontrol ve roi saplantısından kurtulmadığımız müddetçe ilişki felan kurmamız çok zor insanlarla. Sol beyin mantığıyla olaylara yaklaşan, müşteriyi yakalamayı ve avlamayı düşünen, ona cebindeki parasına göre değer veren ve önemseyen zihniyet tasfiye olacak , bu kişiler sistemden ayıklanacak. Gözlerini daha fazla para kazanma hırsı bürümüş, müşterisini kişisel satış hedefini gerçekleştirmek için kandırılması gereken basit biri gibi gören felsefe ömrünü tamamladı. güle güle

    By Blogger dogru meslek, at 12:06 PM  

Post a Comment

<< Home


 

View My Stats