Word of Mouth Marketing

Tuesday, August 26, 2008

Hp Store In Store ve Yaşatarak Pazarlama Uygulaması


Bildiğiniz gibi experintal marketing , önemli womm türlerinden biri.Son dönemde Apple Storeların , Aplle satışlarındaki artışa olan katkısı gözden kaçmıyor . Sony , Samsung ve Lg'nin de bu anlayışla geliştirdiği özel deneyim mağazarı hızla artıyor . Hp de kendi imkanları ölçüsünde ,bu ataklara bir yanıt vermek istemiş bence. Hp'nin bayi , perakende gibi kanallarda yüksek bir cirosu var .Bu yüzden kanallarını incitmek ,küstürmek ve kaybetmek istemiyor .Tek başına Hp Store şeklinde ayrı mağazalar açmak ve kendi kanallarına rakip bir pozisyonda kalmak istemiyor .Hp asıl işi olan ürüne odaklanmayı tercih ediyor.

Aşağıda Hp ve Teknosa yöneticilerinin , bu projenin amaçları ile ilgili açıklamaları mevcut .Kanyon Teknosa mağazasındaki Hp'nin yeni shop in shop konseptini ziyaret edebilirsiniz.
• Hp görsel sunumunu geliştirmek ve Hp markasını yüceltmek
• Müşterinin satınalma deneyimini yönetmek ve ona unutamayacağı bir tecrübe yaşatmak
• Müşteriyi daha üst seviyedeki premium ürünlere yöneltmek
• Müşteriye karlılığı ürüne göre daha yüksek olan aksesuar ve çevre birimleri gibi birtakım ürünleri öne çıkarmak
• Müşterinin marka ile ilgili sorularına daha iyi yanıtlar verebilmek
• Hp nin dünyada duyurduğu en son teknolojiyi inceleme imkanı sağlamak
• Türk pazarına ilk defa getirilmesi planlanan ürünleri , pazardaki müşterin görmesini ve denemesini sağlamak bu sayede ürünün pazarda kabul görüp göremeyeceği ile ilgili müşteri görüşlerini almak ve pazarı koklamak . .
• Dünyada bile satışa sunulmamış ürünleri bir araya getirmek ve müşteri feedback’i elde etmeye çalışmak
• Belli ürünleri sadece shop in shopta sunarak , mağazanın trafiğini arttırmak
Not : Tabii ki bende bu konseptin birkaç üst modeli olan customer centric transformation konsepti şu an hazır. Hp den yöneticilerle bunun Türkiye uygulanabilirliğini ve zamanlamasını önümüzdeki günlerde görüşeceğim . Türkiyede şu an herkes harıl harıl kanal açmaya çalıştığı için , bu tür konular şu an erken gelebiliyor . Ancak rekabetin artması ile koşullar değişecek ve perakendeciler bu tip yenilikleri denemeye daha istekli hale gelecek .Uygun koşulların oluşmasını ve hareket vaktinin gelmesini bekliyorum .

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


 

View My Stats