Word of Mouth Marketing

Monday, July 14, 2008



Daha önce şirketlerinizde ihtiyaç duyduğunuz personeli arkadaşını getir modeli ile çok daha etkili şekilde bulabileceğinizden bahsetmiştim. Bu örnektede da benzer bir fikre kapılmanız mümkün. Ancak bu durum biraz farklı. İşe alınacak kişiler sigorta satışında görev alacaklar. Yani allianz bir tür kanal açma çalışması yapıyor. İşe almayı istediği kişileri de satış için kanal olarak kullanmayı amaçlıyor . Yani kendi ürünlerini yüksek adetlerde satabilecek beceri , nitelik ve çevreye sahip güçlü kanallar oluşturmaya çalışıyor. Bu amaca ulaşmak için de mevcut çalışanlarını (yani mevcut kanallarını )çok isabetli şekilde kullanıyor. Bence süper . Çok güzel düşünmüşler. Tebrik ediyorum ilgilileri .Her yerde herkese anlatmaya çalıştığım da zaten bu kadar basit bir olay işte. Sizde tanımadığınız ve sizi tanımayanlara kendinizi anlatmayı yada tanıtmayı bırakın.Mevcut ilişkilerinizi gözden geçirin güçlendirin ve geliştirin . Çözümü uzaklarda aramayın ,tam tersi en yakınınızdaki kişilere bakın .Yani daha önce ikna ettiklerinize.

Ancak şunu da söylemeden geçemiyeceğim ; bu yöntem wommun en ilkel , metaryalist ,soğuk ve etkisi sınırlı bir yöntemidir. Çünkü burada duygu yok , paylaşılan ortak değerler yok , biraraya gelmeyi gerektirecek yüce bir amaç yada dava yok , aidiyet duygusu uyandıracak bir topluluk yok , maneviyat yok . İnsanların konuşması için konuşmaya değer , insani , asil ve büyük bir amaç olmalı ortada . Yani beklenenin aksine toz toprak ve çerçöp çekebilir de . Bu nedenle model bu haliyle Titan , Avon, Yimpaş , İhlas 'ın yayılma stratejisini andırıyor .

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


 

View My Stats