Word of Mouth Marketing

Saturday, February 02, 2008

Web Seminerlerinde WomM'i Anlattım



Öncelikle web seminelerinde bana da konuşmacı olma imkanı tanıyan Botego'dan Ekim Kaya'ya ve beni kendisine öneren Gomedia'dan Gökçen karana teşekkür etmek istiyorum .


Bunun yanında benden bir önceki seminerden sonra mekandan ayrılmayıp , beni dinlemek için yaklaşık 2 saatini bana ayıran tüm dinleyici arkadaşlarıma buradan şükranlarımı sunar , hepsine canı gönülden teşekkürü bir borç bilirim . Gerçekleri öğrenmeye zaman ayıran ve bu paylaşıma imkan sunan herkese saygılar sunarım
Seminerden kısa bir bölüm izlemek isterseniz buyrun .

1 Comments:

  • Öncelikle doyurucu bir içerik hazırlayıp, bizlere sunduğunuz için teşekkür ederim. Seminerde tuttuğum notlarımı(aklımda kalanlar) yazayım, katılmayanlara da faydası olur inşallah.


    Ürün etkili bir şekilde nasıl pazarlanır?

    - Word Of Mount - Ağızdan ağıza
    - İnsanlar satıcılara güvenmiyorlar; kime güvenirler? Kendilerine benzeyenlere...
    - Müşterinin satın alma sürecini iyi analiz etmek gerekir(Müşteri A ürününü niçin alır, hangi kriterleri göz önünde bulundurur gibi).
    - Toplumdaki kitleler için topluluklar oluşturmak gerekir(Gnctrkcll gibi). Öyle bir topluluk ki, dışarıdakiler içeriye girmek istemeli.
    - Ürünü yeterli hale getirmek için şu soruyu soralım : Beni arkadaşına tavsiye eder misin? Evet ve Hayır cevaplarının nedenleri bizi doğru yola götürür.

    - İhtiyaç olan paradan ziyade güvendir.
    - Görsel reklama ayrılan yatırımlar, deneyimsel projelere doğru kaymaktadır(büyük firmalar WOM'un etkisinin farkına vardılar).
    - WOM'un malzemesi gençlerdir. Daha sonra kadınlardır(espri yapmayalım burada :) ).

    - Hedef, ürünün reklamını ve başarısını müşteriye yaptırabilmektir.

    - Görsel öğeler yazılı öğelere nazaran hafızada daha kalıcıdır(%90 çokluortam, %10 okuma)
    - Video -> Resim -> Yazı (etki soldan sağa doğru azalır).

    By Blogger Unknown, at 1:46 PM  

Post a Comment

<< Home


 

View My Stats