Word of Mouth Marketing

Wednesday, January 30, 2008

Negatif Wom Firmaları Sinsice Eriten Bir Zehirdir


Word of mouth sadece pozitif anlamda olmayabilir.Zaten esas tehlikede buradadır. Müşteriye olumsuz duygular yaşattığınız her seferde kendi pazarınızı kendi ellerinizle zehirlemiş olursunuz. Her müşteri yeni dallar verecek bir filizde olabilir , tüm dallara yayılabilecek bir amansız hastalıkta .Buna yol açan müşteriye yaşattığınız deneyimdir. Ürünü sattıktan sonraki süreci de kontrol edin. Unutmayın ki memnun olmayan müşterilerden çok az size şikayet eder,pek çoğu ise sizi arkadaşlarına kötü şekilde lanse eder. Bir daha da kimse size inanmaz. Dikkat.
Bunun bir örneğini Blogger Mert Alemdar'ın yazında bulabilirsiniz.

2 Comments:

  • Merhabalar yazdıklarının hepsine katılıyorum. Ama bence her yerde dile getirdiğim gibi artık bazı şeyler değişmeli ve bu örnekler sayesinde ufak da olsa bazı taşları değiştirebiliyoruz gibi geliyor. Desteğin için tekrar teşekkürler.

    By Blogger Mert ALEMDAR, at 12:07 AM  

  • Merhaba Dostlarım, Hafta başından beri yoğun bir takipteydik. Ama sonunun geldiğini ve güzel sonuçlandığını buradan hepiniz ile büyük bir mutlulukla paylaşmak isterim. Şu anda çocuklar gibi mutlu olduğumu tahmin ediyorsunuzdur. Bugün Nokia N95 8GB Spiderman Edition Telefonum elime geçti. İndirimTV diğer (resmi adıyla Turuncu Elektronik Ltd. Şti.) tarafından kargo ile telefon bana ulaştırıldı. Telefon Genpa garantisinde. Şrinkli ve güvenlik bandı açılmamış bir şekilde elime geçti. (Diğer telefon kutusu açılmıştı)

    Evet bir maceranın sonuna geldik. Pekala bu maceradan ne sonuç çıkartabiliriz? Sonuçta hepimiz bazı derler almalıyız ki bu sorun iyi sonlanmış olsun. Ben şahsım adına bir tek ders aldım. Sen her şeyi olması gerektiği gibi doğru yaparsan iyilik seni bulur ve doğru yoldan çıkmazsın. Ben aldığım ürünü araştırma yapmadan açıp kullansaydım böyle bir olay olmayacak ve bu kadar insan bilgilenmeyecek, ürünü aldığım firma işleyişini değiştirmeyecekti. Bir başka ders varki bu herkes için geçerli Blog Camiasının ve Dostluğun gücünü kimse küçümsememeli. Bu bir başlangıç Türk Blog Yazarları grubumuz gün geçtikçe büyüyor ve daha da büyüyecek ve kurumsallaşacağız. Artık firmalar büyük milyonlarca insanın ziyaret ettiği portallara reklam parası akıtmayı azaltıp muslukları biraz daha Bloglar üzerine akıtacaklardır. Gelecek bunu gösteriyor. Ben işim de de tamamen bu konu üzerine yoğunlaşmış durumdayım. Gelin birlik olalım. Sorunları bu konuda olduğu gibi beraber çözelim.

    Diğer taraftan İndirimTV firmasının Genel Müdürü Oğuz ÖZYİĞİT Bey'e teşekkür etmek istiyorum. Kendisi sürece dahil olduğu andan itibaren herşey olumlu sonuçlanmaya başladı. Yardım severliği ve desteğinden dolayı kendisine de şahsi olarak teşekkür etmek isterim. Tüm yazılarımda dediğim gibi bence tüm bu sorunlar yeni bir başlangıç yapan firmanın yaşadığı öğrenme maliyetleriydi. Bende günah keçisi seçildim sanırım. :) Ödül aldımmı derseniz hayır. :) Zaten parasını ödediğim ve almam gereken ürünü aldım.

    Sonuç: İndirimTV firmasından alışveriş yapılırmı? Evet yapılır. Neden yapılır? Çünkü piyasaya yeni girdiler ve bence reklama harcayacakları parayı ucuz ürün satmayı finanse etmeye harcıyorlar. Bu sayede inanılmaz ucuz fiyatlara ürün alabiliyorsunuz. Peki nasıl alışveriş yapmalıyız? Yöntemi size kalmış. Ama bana sorarsanız almadan önce ve aldıktan sonra muhakkak hangi firma olursa olsun telefon ile arayın. Herşeyin eksiksiz olduğundan ve 2 tarafın da bilgileri doğru anladığından emin olun. Tamam sanal alışveriş ama içine biraz ses katında daha gerçekçi ve insani olmuyormu? :))

    Bu mesajımı bana destek olan tüm bloglara tek tekyorum olarak yazacağım. Yazıları ile ilgili ne yapmaları gerektiğini ben tabiki söyleyemem ama ben yazımı kaldırmayacağım. Çünkü durumun nasıl olumlu sonuçlandığını ve şu anda mutlu olduğumu zaten yazımın altında paylaşıyorum. Sizleri seviyor ve saygılarımı iletiyorum.

    Mert ALEMDAR

    By Blogger Mert ALEMDAR, at 5:53 AM  

Post a Comment

<< Home


 

View My Stats