Word of Mouth Marketing

Saturday, December 15, 2007

Cocaine


İşte bir womm mucizesi daha . Enerji içeği sektöründen bir örnek . İşte Roportajdan alıntılar: Cocain : Redux 2006 Haziran’ında kuruldu. Ocak 2006’da bir enerji içeceği üretmek istediğime karar verdim. İlk sermayeyi oluşturmak için birkaç arkadaşımla görüştüm. Şirketi kurduğumuzda eşim ve ben çoğunluk hissedarlarıydık. Şu an iki markamız var; Cocaine Energy Drink ve Brawndo: Susuzluk Gidericisi. İlk 6 ayda şirketin cirosu 4 milyon dolar civarıydı.

Enerji içeceğinin geleneksel lansmanını yapacak paramız yoktu. Cocaine ismini kullanarak medya ilgisini garantiledik. Enerji içeceklerinin temel hedef kitlesi 15-25 yaş arası gençlerdir. Onlar tartışmalı konuları ve tasvip edilmeyen ürünleri sever.

Cocaine ismini verirken politikacıların, toplum aktivistlerinin ve iyilik meleklerinin bunu bir sorun haline getireceğini biliyorduk. Bu durum karşılığında medya ilgisini getirdi. İlk 8 haftada, medyada 100 milyon dolar değerinde, ücretsiz bir şekilde yer aldık. Bunun yüzde 80’i, ürünün satışa çıkmasından sonra 2 hafta içinde oldu. Satışa çıkmamızın ve çıktığımızı duyurmamızın ardından, dünyanın her yerinden binlerce medya talebi ve e-mailler aldık. Talebi karşılamak için yeterli paramız ve ürünümüz bile yoktu. Sanırım, Cocaine enerji içeceğinin, tarihte en hızlı markalaşan ve dünya çapına ulaşan ürün olduğunu söylemek yanlış olmaz.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


 

View My Stats