Word of Mouth Marketing

Friday, October 05, 2007

Ali Atıf Bir'in Womm Makalesi



Son zamanlarda WOM diye bir şey duyar oldunuz değil mi? WOM yani Word of Mouth, yani bizim yüzyıllardır bildiğimiz kulaktan kulağa iletişim...

Markalar hakkında aranızda konuşuyorsunuz ya işte ona Amerikalılar kısaca WOM demeye başladılar. Yeni teknolojilerle birlikte WOMM yemek masasında yapılan sohbetlerden ileri giden bir şey olmaya başladı.

Artık pazarlamacılar WOM'u yönetmenin gereğini hissediyorlar. Çünkü markalara olan talebi satın alma kararlarını aktif şekilde etkilediğini düşünüyorlar. Hele de müşterilerin artık çokça "geleneksel pazarlama yöntemlerine güvenmiyoruz" dedikleri şu günlerde..

WOM'la büyüyen tüm başarılı markaların tek ortak yönleri de mükemmel birer marka deneyimi sunmaları. Müşterilerin beklediğinden daha da iyi iş çıkardığınızda müşteriler duygusal olarak markaya bağlanıyorlar. Sonra da markaların olumlu (duygularını) yönlerini kulaktan kulağa aktarıyorlar.Google'ı, iPod'u, Babam ve Oğlum'u yaratan hep bu aktarım.
Link

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


 

View My Stats