Word of Mouth Marketing

Thursday, May 17, 2007

Sizin Marka Aşıklarınız Varmı ?


Jacki Huba’nın ‘Müşteri aşıkları yaratmak’ konuşmasından notlar :


Müşterilerin bir sahiplik duygusu içinde olması ve senin başarın konusunda kendilerini sorumlu hissetmesi gerekir Southweast havayolları yolcuların uçuş mürettabatı ile görüşmelerine bile izin verir.

Bugün artık pek çok firma gelen çağrıların çoğunun önerilerden oluşması nedeniyle call centerler ile pazarlama departmanlarını birleştirmeye başlamıştır .
Marka aşıkları seni hem savunur hem de destekler .Ama her şeyden önce senin dikkate değer bir ürünün olmalı yoksa kaybolup gitmen işten bile değil .

Marka Aşıkları Yaratmanın İlkeleri
1.Müşterilerin senin hakkında ne düşünüyor biliyor musun ? Kimpton otellerinin ceo’su her gün 10 müşterisi arayıp otel deneyimlerinin nasıl olduğunu sormaktadır Senin müşterilerinin yardımına ihtiyacın var .sakın herşey yolunda gidiyormuş gibi davranma .Müşterilerden aldığın bilgiyi kendini düzeltmek için kullan.
2.Topluluklar Yarat
Pek çok firmada müşteriler müşteri listeleri üzerindeki satış rakamlarından ibarettir. Firmalar müşterilerine karşı çok ilgili ve düşünceli olduklarını sanıyorlar ama gerçekte isimlerini bile bilmezler. Onlar sadece markalarını müşterilere göstermeye çalışırlar , onları dinlemeye değil
Senin marka aşıklarının bir araya geleceği bir yer var mı ?
3.Bir Sebep Yarat
Sen gerçekten ne satıyorsun ? Müşterilerin senden biri ürün mi alıyor bir sebep mi ? ( İnsanları senin ürününü tercih etmeleri için bir bahaneleri olmalı işte biz bunun için insanlarda saklı olan bu bahaneleri ortaya çıkaralım ve bu bahaneler alım isteğini tetiklesin istiyoruz)
4.Bir Lokmalık Tadımlık Parçalar Üret.
İnsanların senin ürünün tatmalarının kolay bir yolu var mı ? Diyelim ki birisi senin ürünün tavsiye etti.Müşteri nasıl deneyecek ve tadına bakacak bu ürünün .Pek çok sponsorluklarda yada etkinliklerde ne yazık ki insanlara ürünü deneme imkanı sunulmaz . İnsanın ürünün afişini görüp onu satın almak isteyeceği farz edilir
5.Marka Aşıklarını Yanına Al
Onlar şirket için senin yapabileceğinden çok daha fazla fayda sağlayabilirler bu nedenle onlarla kesintisiz bir bilgi akışı sağlamak zorundasın

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


 

View My Stats