Word of Mouth Marketing

Thursday, March 22, 2007

İşte Google Earth İşte Yarattığı Buzz
Google adından bahsettirmek için Diyarbakır'ı Kürdistan'ın başkenti, Türk ordusunu işgalci yaptı, bölge için "Türkler'in işgal ettiği Kürt bölgesi" tanımlamasında bulundu .Haberi okuyan pek çok kişi merak edip Google Earth e girdi , Diyarbakırı aradı ve google sıfır maliyetle tüm medyayı da kullanarak hepimize bu servisinin tanıtımını bir güzel yaptı . Bunu Amerikan Şirketleri kendileri için sürekli yapıyor arkadaşlar .Biz de yapabiliriz lütfen . Çok kolay

Buzz :Söylenti yolu ile bir ürünü tanıtmak

Labels:

3 Comments:

  • bunun başarılı bir wom örneği ya da buzz örneği olduğunu söylemek abesle iştigal olur benc. En azından biraz olsun kafası çalışan ve milliyetçilik duygusunu biraz olsun taşıyan bir Türk için programın reklamını yapmaktan ziyade kendisine karşı bir antipati yaratır. Şu anda youtube örneğinde olsuğu gibi tek/çok büyük olduğu için Türkiye internet/bilişim sektöründe bir etkisi olmasa da rekabetçi bir ortam oluşması durumunda en azından google Türkiye pazarı için bir darbe olur bu,olmalı.
    sizin bir güzel reklamını yapmış demeniz biraz "reklamın iyisi kötüsü olmaz reklam reklamdır" mantığı barındırıyor bence,
    Sevgiler Saygılar vs vs...

    By Blogger Hüseyin, at 2:05 PM  

  • Bir fikir hızla ve her vektörde viral olarak yayılıyorsa; bu fikir viral olarak başarılıdır.

    Olay "reklamın iyisi kötüsü olmaz" değil.

    Tabii ki sözkonusu tanıtım; kötü, yanlış ve çirkin bir tanıtım.

    Belki blog iletisinde kelime seçimine biraz dikkat edilebilirdi, katılıyorum. Bununla beraber durum, fikrin "viral olararak yayılma potansiyeli"nin yüksek olduğu; yani etkili (=başarılı) bir virüs olduğu gerçeğini değiştirmez.

    Virallik mesajın içeriğinden (context) bağımsız düşünülmeli.

    Örneğin en hızlı yayılan viral mesaj "korku"dur (birisi 30 dakika sonra Tsunami olacak diye anons yapsa, tüm şehir anında paniğe kapılır mesela).

    Bu; "korku"nun başarılı bir duygu olduğu anlamına gelmez. Sadece korku'nun başarlı bir viral yayılım gösterdiğini ifade eder.

    İşin toplumsal bilinç ve duygusallık boyutuna katılıyorum. Bununla birlikte, elma ile armutu da karşılaştırmamak gerekli diye düşünüyorum.

    Sevgiler.

    By Blogger Volkan Ozcelik, at 1:01 AM  

  • Hüseyin % 100 haklısın düşüncelerinde. Aynen katılıyorum . Bir marka kendi adını bu tip kötu haberlerle duyurursa üzerinde leke gibi kalabilir bunlar . Ama bu firma google.Yani çok agresif ve popüler bir firma Birazda rahat ve şımarık . Bu yılın en çok çalışılmak istenen şirketi ve youtube gibi bir iştiraki olduğu için çok dert etmiyor galiba bu tip şeyleri kendisi .Ben işime bakarım diyor heralde .Zaten pek çok davası var google ın telif hakları konusunda . Volkan çok güzel açıklamış virali .Ben bu kadar iyi açıklayamazdım . Ellerinize sağlık arkadaşlar . Fikirleriniz ve yorumlarınızla renk katıyorsunuz bloguma . İyi ki varsınız ve yanımdasınız diyorum .
    Birde Türk halkının çok çabuk unutma huyu var biliyosunuz:) göçebe bir toplumuz belki de ondan :) Siyasetçileri mi unutmadı , banka hortumcularını mı , yaşadığı depremlerimi ? Belki ilerde google Türklerin gönlünü almak için yunanlılar ve rumlar aleyhine de bişiyler yapar ve bakarsınız birçok kişi google earth fanatiği kesilir.Sadece bir ihtimal tabii bu . Yani demek istediğim bu ürüne benzer pekçok ürün var belki ama onlar tanınmıyorlar , google earth tanınıyor ve büyüyor . Neden çünkü ismini duyurmayı başardı.Benzer servisler de var ama kaçımız araştırmak için zaman harcayacak , öğrenecek ve kullanacağız diğer alternatifleri . Hemde elimizde halihazırda bildiğimiz bir araç
    (google earth) dururken ?

    By Blogger nedenwom, at 6:30 AM  

Post a Comment

<< Home


 

View My Stats