Word of Mouth Marketing

Sunday, November 05, 2006

Saatchi Saatchi Ceo su Kevin Roberts a göre insanın bir markayı seçiminin nedeni taklit . Hürriyet te yaptığı röportajdan kısa bir paragraf şöyle :
Tüketici neden X markasını seçer? -
Bu sorunun tek cevabı olsaydı, pazarlama bu kadar eğlenceli olmazdı. Ama temelde basit bir prensibin yattığını düşünüyorum : Taklit. Biz bir şeyi seçeriz çünkü diğerleri de onu seçer. En yeni şey neyse, onunla içiçe olmayı isteyebiliriz. Belirli bir duruşu olan (dolayısıyla belirli bir insan türünü tanımlayan )arabayı isteriz. İşte bu nedenle kulaktan kulağa duyum (word of mouth) bu kadar önemlidir. Kültür baştan sona örnek alma ve taklit etmedir veya saç modellerini finansal stratejileri yoktan var etmeyiz , başkalarından alıp uyarlarız . Seyahat ederken 'işlerin dünyanın bu tarafında nasıl yürüdüğünü gösterecek ipuçlarına bakarız . Modern yaşamda bir anlamda hep seyhata etmekte ve bu ipuçlarını aramaktayız.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


 

View My Stats